Uložit do nákupního seznamu
Vytvořte nový nákupní seznam

Jak vrátit telefon zakoupený online

2022-09-14
Jak vrátit telefon zakoupený online

Koupit telefon přes internet dnes není problém. Ale co když produkt, který jsme si zakoupili, nesplňuje očekávání? Můžeme to vrátit? Pokud ano, kolik času máme na vrácení zařízení, o která nemáme zájem? Na tyto a další otázky vám dnes poskytneme odpovědi. Zveme!

Čas vrátit zboží zakoupené online

Vyplatí se začít s tím, že každý nový produkt zakoupený online lze bez problémů vrátit. Důvodem je naše spotřebitelské právo, které přímo vyžaduje, aby prodejci v Evropské unii akceptovali vrácení zboží do 14 dnů od nákupu. Tato doba stačí na vrácení jakéhokoli telefonu, který nesplňuje naše očekávání nebo bude poškozen.

Některé obchody navíc prodlužují možnost vrácení zboží až na 30 dní (vyplatí se však před nákupem v daném obchodě zkontrolovat). Díky tomu budeme mít více času na rozhodování.

Kdy nemáme nárok na vrácení telefonu?

Ve většině případů budou zákazníkovi vráceny peníze. Existuje však několik výjimek, které je třeba vzít v úvahu:

Když je telefon personalizován a speciálně připraven na objednávku zákazníka
Když je výrobek poškozen nebo jeho stav neumožňuje jeho další prodej
Jak vidíte, když chceme vrátit telefon, vyplatí se postarat se o jeho stav a stav obalu, ve kterém se nám smartphone dostal do rukou.

Kdy obdržíme peníze na náš účet?

Tento aspekt je také upraven rozsahem předpisů, které by měly být před nákupem přezkoumány. V naprosté většině případů je obchod povinen vrátit nám finanční prostředky do 14 dnů od odstoupení od smlouvy zákazníkem.

Navíc při překročení této lhůty a my stále nevidíme prostředky na našem účtu, máme možnost požadovat náhradu od obchodu, který nedodržel lhůtu pro vrácení prostředků na náš účet.

Jak můžete vidět, evropské spotřebitelské právo nám poskytuje mnoho privilegií, které bychom měli využít, když se ukáže, že náš telefon byl nesprávný nákup.

Doporučeno

pixelpixel